Ca în fiecare an, ActiveWatch susține și participă la Marșul Bicicliștilor “Orașe pentru oameni!”.

Adunarea va începe de la ora 14.30 (locul de întâlnire este Parcul Herăstrău, intrarea Charles de Gaulle). Motivele sunt aceleași, încă de la primul protest: neaplicarea măsurilor de siguranță rutieră, încurajarea transportului motorizat în timp ce oraşul este cea mai poluată capitală europeană, lipsa unei viziuni a administrației oraşului pentru creşterea calității vieții, menținerea în funcții a persoanelor vinovate de pagubele de milioane de euro provocate de recepția ilegală a pistelor pentru biciclete, neaplicarea măsurilor de eficientizare a transportului public prin asigurarea de benzi dedicate.

Asociația OPTAR a solicitat Primariei Capitalei sa informeze cetățenii despre traseul marsului și motivele de protest. Pentru a asigura libera circulație a oamenilor, organizatorii au propus un set de masuri pentru ca transportul public si cel pietonal sa nu fie afectat. Bucureștenii care conștientizează gravitatea poluării din București sunt rugați să renunțe sâmbătă la transportul motorizat individual și să aleagă transportul public, bicicleta sau mersul pe jos.

Untitled1

Traficul rutier este principalul generator de poluare în București.

 

Un document oficial al Primăriei[1], demonstrează faptul că pe 21 septembrie 2013, ziua în care a avut loc al treilea marș Oraș pentru Oameni, concentrația medie a dioxidului de azot în zona Piața Victoriei a început să crească odată cu redeschiderea traficului motorizat, după trecerea coloanei de bicicliști.

Este o dovadă a faptului, că în ultimii 3 ani, marșurile bicicliștilor au asigurat scăderea poluării 2 zile pe an.

 

 

Pentru bucureștenii care au neapărată nevoie să utilizeze transportul motorizat individual, le recomandăm să evite traseul marșului între orele 15:30 și 18:30.
Traseul marșului: 15:30 – Bdul Maresal Constantin Prezan – Sos Pavel Dimitrievici Kiseleff – Pta Victoriei – Sos Nicolae Titulescu – Pasajul Basarab – Sos Grozavesti – Intoarcere la Intrarea Grozavesti – Sos Grozavesti – Pasajul Basarab (regrupare 20 de minute) – Sos Nicolae Titulescu – Pta Victoriei – Calea Victoriei – Piata Revolutiei (regrupare 20 de minute) – Calea Victoriei – Bdul Regina Elisabeta – Bdul Schitu Magureanu – Pod Izvor – Splaiul Independentei pana la str Halelor – str Bibescu Voda – Pod Serban Voda – Bdul Dimitrie Cantemir – Parcul Tineretului (18.30)

 

Marșul este organizat de Comunitatea Bicicliștilor din București (CBB) și Organizația pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR), în parteneriat cu Filiala Bucureşti a Ordinului Arhitecților din România și are susținerea următoarelor organizații non-guvernamentale și grupuri informale: Turific! Handmade, SkirtBike, Tribul, Sinapseria, FreeriderPunctRo, Adevărații VeloPrieteni, Viața mea, bicla!, Pushbike București, Uleiosul, Bicicliști Urbani, Hai cu Bicla, We Bike, BikeLover, ActiveWatch, Casa Jurnalistului, Spokes, Militia Spirituala, Pista mă-sii, Veloprieteni, Veloprietenii dalmatieni(Made in China), MaiNoi, Masa Critica Bucuresti, Bucharest Fixed, Bucureștiul mai-danez, ProCiclism, Kyklos, Ciclomesageri, Portocala Mecanica, Asociatia S.T.U.P. (Social Trading Urban Place), Atelier Pinion, Divainbocanci.ro, Asociatia de Ecoturism “AZIMUT”, Bună dimineața, București, Business pe bicicletă, Bicla.ro, Asociația Peisagiștilor din România – filiala București, BițaColor, Comunitatea Uniți Salvăm, Asociația EDELVAIS, Quantic Association, Asociația Transform, România Curată, Asociația Front, Mai Mult Verde, Revista Zeppelin, Activiști Fără Frontiere, Onest, România Pozitivă, Bike addict ,Biciclop ,Bicishop, Bikexpert, BikeXcs, Brema Bikes, Doua Roti, DK Bike – Freerider’s Shop, Himalaya Bike Shop, Giant Romania, HyperSport LifeStyle, Hervis Sports, Spokes, Kerobike, Bike Nature, Sportwin, Provelo, Perfect Bike, Teo Bikes, Bicitalia.

IMPORTANT! Comunitatea Bicicliștilor din București și OPTAR, organizatorii marșului, se delimitează de orice mesaj sau acțiune politică ce poate fi asociată acestui protest. Acțiunea nu are nicio conotație politică, fiind în fapt o acțiune care vizează politicile de dezvoltare urbană în București. Considerăm că mediul politic este de fapt destinatarul final al acestui marș, astfel că invităm orice membru de partid care dorește să se alăture marșului să o facă mai degrabă instituțional, prin decizii administrative care să conducă la o dezvoltare sustenabilă a orașului.

Solicităm mediului politic să ne înțeleagă demersul ca fiind unul al cetățenilor. Deși membrii de partid sunt și ei cetățeni, aceștia sunt o categorie aparte care, odată prezenți în această acțiune, va contamina politic un demers onest și civic. Ne așteptăm la responsabilitate și respect față de cetățenii Bucureștiului.

În urmă cu aproximativ două luni, Președintele Klaus Iohannis a fost invitat să se alăture marșului, având în vedere mandatul de mediator pe care îl are în calitate de Președinte. Ne dorim ca problema infrastructurii sustenabile să fie unul dintre subiectele mediate de Președinte, în condițiile în care decizia politica cu privire la alocarea de fonduri pentru acest domeniu întârzie. Astfel că retransmitem invitația adresată domnului Klaus Iohannis.

Organizaţia pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR) este o asociaţie care susţine dezvoltarea mobilităţii urbane prin oferirea de alternative viabile de deplasare pentru cetăţeni, indiferent cum aleg să se deplaseze: pe jos, cu bicicleta, cu transportul public sau cu autoturismul.

Comunitatea Bicicliştilor din Bucureşti (CBB) militează pentru dezvoltarea unor politici şi a unei infrastructuri care să încurajeze mobilitatea urbană prin aplicarea normelor europene în domeniu în scopul îmbunătăţirii calităţii vieţii.

Filiala Bucureşti a Ordinului Arhitecților din România este organizaţia profesională care reprezintă, promovează şi protejează la nivelul Municipiului Bucureşti interesele profesiei de arhitect, având implicit misiunea publică de responsabilizare a locuitorilor capitalei faţă de calitatea mediului construit.

[1] Memoriu tehnic – Proiect privind implementarea unui sistem de transport cu bicicleta in zona centrala a Municipiului Bucuresti

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *