Peste 4000 de oameni au ieșit în stradă sâmbătă pentru a cere autorităților locale să încurajeze transportul alternativ.

Marșul “Vrem un oraș pentruFoto credits: Vitalie Brega oameni!”, desfăşurat sâmbătă 10 mai în București, a adunat peste 4000 de oameni, conform estimărilor Jandarmeriei Române și ale organizatorilor.

Prima numărătoare a organizatorilor, efectuată imediat după plecare, în zona Arcului de Triumf, a arătat un număr de aproape 1400 de participanţi. Protestului i s-au alăturat oameni pe traseu, astfel că în zona Ateneului Român, aproximativ 4000 de oameni au fost în stradă. Oamenii au cerut autorităților o infrastructură care să dezvolte și să încurajeze utilizarea mijloacelor de transport public și alternative (pietonal, pe bicicletă, role etc), în defavoarea proiectelor care încurajează transportului motorizat individual.

Video protest (video amator): https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=QtO6PRLrSQA

Pietoni, persoane pe bicicletă, cu rolele sau cu trotinete au mărșăluit sâmbătă pentru a cere autorităților ca proiectele de infrastructură să țină cont de dezvoltarea durabilă și normele europene în acest domeniu.

Principalele solicitări ale protestatarilor au fost:

* recuperarea prejudiciului cauzat de pistele declarate ilegale de Poliția Rutieră (mai mult de 80% din totalul pistelor realizate din 2008 și până acum);

* dezbaterea publică a proiectului pentru piste de bicicletă ce urmează să fie finanțat de Guvernul României, prin Ministerul Mediului și Schimbărilor Climatice;

* aplicarea măsurilor de eficientizare a transportului public prin asigurarea de benzi dedicate.

* realizarea de piste pe șosea, conform cu standardele europene în domeniu.

Reamintim faptul că în urmă cu o săptămână, Primarul General Sorin Oprescu a declarat: “Politica municipalității este aceea de a descuraja folosirea automobilelor individuale. (…) La fel ca în toate capitalele dezvoltate, Bucureștiul are nevoie să investească pentru reducerea emisiilor de noxe, pentru a descuraja folosirea automobilelor individuale şi pentru a oferi ca alternativă un transport public fluent, prin realizarea unor benzi dedicate acestuia precum și pentru încurajarea folosirii bicicletelor.”

Organizatorii anunță că protestele vor continua până când declarațiile politice sau electorale vor fi respectate, iar infrastructura oraşului va ţine cont de nevoia de mobilitate a oamenilor si dezvoltarea durabila a orasului.

ActiveWatch este membru al Comunității Bicicliștilor din București .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *