crji 2 Afis workshops Linx-1Cercetarea surselor deschise reprezintă în ultimii ani una dintre cele mai eficiente metode de a urmări veniturile unui funcționar public, fie că este numit sau ales. Prezentul workshop își propune să arate care sunt cele mai utile surse deschise de informație, pe de o parte. Pe de altă parte, este la fel de importantă conexarea informațiilor obținute din surse deschise. Ne referim în special la surse deschise electronice, online, accesibile de pe orice dispozitiv conectat la internet, care nu sunt foarte folosite, fie din neștiință, fie din cauză că sunt prea ascunse.

Workshop-ul se adresează studenților, jurnaliștilor, membrilor societății civile. Prin cunoștințele dobândite, viața de jurnalist va deveni mai ușoară și mai interesantă.

Workshop-ul are următoarea structură:

  1. Prezentarea surselor deschise online;
  2. Studii de caz – investigații realizate în urma folosirii surselor deschise online;
  3. Atelier de lucru – cum se folosesc sursele deschise online plecând de la o singură informație/pont;
  4. Avantajele și dezavantajele folosirii surselor deschise online;
  5. Credibilitatea sursei, aspecte legale și cele referitoare la copyright.

 

Data: 08 noiembrie 2015, ora 9.00

Durata: 6 ore

Traineri: jurnalist Cătălin Prisacariu, avocat Iulia Mălăescu

Tarif: 300 lei. Studenții beneficiază de 50% reducere.

Număr minim/maxim de înscriși: 5/12

 

Cum documentezi Contractele de Achiziție Publică

Orice investigație jurnalistică ce are ca obiect banul public este de mare interes. Înainte ca jurnaliștii să demonstreze interesul public, trebuie defrișată o junglă de obstacole creată de autorități: legi care îngreunează, amână sau limitează accesul la informație sub diverse pretexte, instrumente ascunse în online sau menținute doar pentru a mima transparența. Acest workshop se adresează studenților, jurnaliștilor, membrilor societății civile și vă va dezvălui cum să răzbiți prin hățișul birocratic.

Workshop-ul are următoarea structură:

  1. Definiție, explicare legislație;
  2. Site-uri de unde pot fi găsite informații;
  3. Legea 544/2001 privind informațiile de interes public, limitele acesteia și ce faci dacă ajungi în instanță;
  4. Cum faci solicitări pentru obținerea datelor dintr-un contract;
  5. Ce urmărești cu atenție la un contract;
  6. Instrumente folosite în munca de jurnalist de investigație;
  7. Cum te documentezi despre firma câștigătoare a unui contract și despre acționarii ei;
  8. Confidențialitatea contractelor de achiziție publică;
  9. Divulgarea datelor personale de către instituțiile publice;
  10. Exemple și studii de caz.

Data: 22 noiembrie 2015, ora 9.00

Durată: 6 ore

Traineri: jurnalist Adrian Mogoș, avocat Iulia Mălăescu

Tarif: 300 lei. Studenții beneficiază de 50% reducere.

Număr minim /maxim de înscriși: 5/12

 

Libertatea de exprimare și limitele acesteia

Rolul jurnaliștilor de investigație este de a scoate la lumină lucruri și fapte pe care alții doresc să le ascundă. Însă, mulți cad în capcane juridice și sunt târâți prin tribunale, condamnați, defăimați sau demoralizați. Cunoaștem ziariști care au renunțat la meserie de teama repercusiunilor.

Acest workshop se adresează studenților, jurnaliștilor, avocaților și membrilor societății civile și îți va arăta care sunt limitele libertății de exprimare, până unde poți ”să te întinzi” cu o investigație jurnalistică, cum să te aperi în instanță și cu ce se mănâncă liberul acces la informații.

Workshop-ul are următoarea structură:

  1. Libertatea de exprimare.  Reprezintă aceasta un drept absolut? Cum este înțeleasă și aplicată de mass-media?
  2. Limitele libertății de exprimare: cât de departe poate merge jurnalistul în documentarea materialelor sale;
  3. Mijloace de apărare ale jurnalistului în instanță (răspunderea civilă delictuală). Ce daune se pot solicita jurnaliștilor de către persoanele vătămate?
  4. Liberul acces la informații. Care sunt mijloacele de acțiune ale jurnalistului?
  5. Practica judiciară/ Studii de caz.

Data: 06 noiembrie 2015, ora 14.00

Durată: 6 ore

Trainer: avocat Iulia Mălăescu

Tarif: 300 lei. Studenții beneficiază de 50% reducere.

Număr minim/maxim de înscriși: 10/20

 

Șase, vine criza! Cum gestionăm o situație dificilă pentru organizație

Ce faci dacă într-o zi organizația ta e lovită brusc de o știre apărută din senin? Informația se propagă iute între angajați și în mediul tău de afaceri. Telefoanele se încing de zvonuri și panica se instalează, ajunge chiar în biroul managerului general. Știrile negative curg succesiv și rapid. Criza de imagine a început, ce e de făcut?

Știi să tratezi cu jurnaliștii care te asaltează cu întrebări? Știi când să taci și când să reacționezi prompt în public? Știi cu cine și cum să-ți alcătuiești celula, strategia și planul de criză? Știi ce greșeli ai putea să comiți sub presiunea timpului?

Niciodată nu știi destul, dar te mai învățăm noi pentru că avem perspectiva celui care a cunoscut ambele fețe ale problemei: jurnalism și PR. La acest workshop afli ce e în mintea unui ziarist care scrie despre criza ta, cum să îmblânzești sau să deturnezi ”monstrul” din presă. Afli care sunt ponturile ca să calmezi și să menții angajații firmei. Îți vom spune ce este de făcut până după trecerea valului de criză. Până la urmă, ce e val, ca valul trece și orice criză o poți transforma într-o oportunitate. Iar tu, ziaristule, ai ocazia sa vezi cu ce se confruntă PRistul și cum puteți face ca să nu ajungeți la cuțite.

Acest workshop se adresează experților în comunicare, studenților, jurnaliștilor, avocaților.

Workshop-ul are următoarea structură:

  1. Identitatea, imaginea și reputația organizației;
  2. Definiții și tipuri de criză;
  3. Recunoașterea crizei și etapele managementului;
  4. Evaluarea riscurilor;
  5. Echipa de management a crizei;
  6. Planificare și strategii de comunicare;
  7. Construirea mesajelor anticriză;
  8. Comunicarea internă;
  9. Relațiile cu mass-media;
  10. Noile media în comunicarea anticriză;
  11. Erori în comunicarea anticriză,
  12. Criza ca oportunitate;
  13. Redefinirea organizației post criză;
  14. Studii de caz.

Data: 18-19  noiembrie, ora 10.00

Durată: 12 ore (două zile)

Trainer: Cristian Niculescu, Cătălin Prisăcariu

Tarif: 500 lei. Reducere 15% pentru grupuri de 10 persoane și 50% pentru studenți.

Număr minim/maxim de înscriși: 6/12

 

Fotografia de presă

Se spune că o fotografie face cât o mie de cuvinte. Cu atât mai mult fotografia de presă, pentru că orice material jurnalistic fără ilustrație pare incomplet. Pe lângă rolul estetic, fotografia de presă susține și de multe ori salvează un articol. O fotografie bună pune în valoare nu doar textul, ci un întreg ziar, impunându-i o anumită ținută. Vă dezvăluim tainele fotojurnalismului într-un workshop care se adresează jurnaliștilor, studenților și fotografilor amatori care au cunoștințe medii în fotojurnalism.

Workshop-ul are următoarea structură:

  1. Fotografia – realizare, compoziție, procesare;
  2. Specificul fotografiei de presă;
  3. Categorii ale fotografiei de presă;
  4. Tehnica foto, aparate recomandate;
  5. Limite ale procesării digitale în fotojurnalism;
  6. Subiecte la zi și proiecte pe termen lung;
  7. Abordarea subiectelor la agenție de presă, cotidian, etc;
  8. Importanța social media în presă. Reflectarea în fotografia de presă;
  9. Realizarea unui fotoreportaj;
  10. Editare foto;
  11. Etica în fotojurnalism;
  12. Realizarea practică a unor imagini de presă sau fotoreportaj, editatea și discutarea acestora;
  13. Aspecte juridice ale imaginii de presă. Scurtă introducere în Legea 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe; Subiectul și obiectul dreptului de autor;
  14. Utilizarea  fotografiei; drepturile autorului operei fotografice vs. drepturile persoanei reproduse în fotografie;
  15. Studiu de caz: utilizarea fotografiei lui Hagi de către Automobile Bavaria (fără consimțământul fotografului).

Data: 14, 15 si 21 noiembrie. Ora 9.00

Durată: 18 ore (trei zile în două weekend-uri diferite)

Trainer: Bogdan Cristel, avocat Iulia Mălăescu

Tarif: 700 lei. Reducere 50% pentru studenți.

Participanții vor lucra cu camerele foto personale.

Număr minim/maxim de înscriși: 6/12

 

Toate workshop-urile se vor desfășura la sediul ActiveWatch (Agenția de Monitorizare a Presei) din București, Calea Plevnei 98, Bl 10 C, Mezanin.

Înscrierea la workshop este valabilă după achitarea unui avans de cel puțin 50% în contul Centrului Român pentru Jurnalism de Investigație: RO13VBBU2511BU0002702701, deschis la Volksbank România, cu mențiunea ”Workshop DATA” (se trece data workshop-ului la care se dorește înscrierea).

Pentru înscrieri folosiți butonul de mai jos sau vă rugăm să ne contactați la 0740 309 072, sorin.ozon@crji.org

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *