Este o mare bucurie să văd că nu toți publicitarii sunt niște naumovici, așa cum începusem să cred. Ba, mai mult, unii sunt dispuși să investească pentru o idee în care cred. Nu orice idee creativă de spot, ci una civică.

Cei de la Papaya Advertising au creat și lansat un spot care în sfârșit ilustrează și punctul de vedere al luptătorilor pentru conservarea Roșiei Montane și care o are ca protagonistă pe actrița Maia Morgenstern. În numai trei zile, spotul a avut peste 300.000 de vizualizări online pe Youtube și de mâine va intra pe TV.

Astăzi am aflat de la Robert Tiderle, directorul de creație al Papaya Advertising, că Dead Can Dance au oferit muzica lor pentru această cauză. Ar putea fi un exemplu pentru cei care au oferit (pe banii RMGC) cântări populare de Ziua Minerului, la Roșia Montană. Ar putea să afle, cu această ocazie, că un artist poate să ducă mai departe mesaje sociale, că se poate implica pentru principii și valori și că artiștii adevărați gândesc cu mintea lor și au coloană vertebrală.

La realizarea campaniei au colaborat Papaya Advertising, regizorul Florin Șerban, Alburnus Maior și casa de producție Family Film. Așadar, Papaya Advertising s-au alăturat Campaniei Roșia Montană. Eu sper ca gestul lor să-i îmbie și pe alții la participare civică. Pentru că despre asta este vorba.

Dacă vreți să susțineți Campania Salvați Roșia Montană, intrați pe site-ul lor, au acolo toate informațiile necesare. Chiar merită.

Articolul are 5 comentarii

  1. deci spotul ilustreaza in sfarsit punctul de vedere al celor impotriva Rosia Montana: fara niciun argument, fara sustinerea localnicilor (se evita subiectul, ca oamenii de acolo vor sa inceapa proiectul), fara sustinere publica, si nici macar la Rosia Montana (fundalul e de la Rosia Poieni)

  2. @Calin: mare branza ca a fost filmat intr-o localitate de langa Rosia Montana, adica in Rosia Poieni. Poate ca ai fi vrut sa il filmeze direct in Rosia Montana dupa exploatarea RMGC. Cred ca clipul spune tot ceea ce poate spune in 2 minute un clip. Dezbaterea e (ar trebui, de fapt sa fie) deschisa si e altceva decat un clip, care insa poate ajuta la inceperea unei dezbateri reale pe acest subiect tabu in presa.

  3. @Maxa poate daca il filmau in Rosia Montana apucau sa se intereseze si de parerea localnicilor legat de proiect. sau asta nu conteaza pentru realizatori? Si avand in vedere ca acest clip a fost prezentat ca fiind “adevarul” (unicul si singurul!!! :)) ), eu zic ca e o mare problema ca a fost prezentat la Rosia Poieni.

  4. Nu suntem impotriva localnicilor care vor un loc de munca !
    Suntem impotriva contractului pagubos. Nu va faceti ca nu stiti ca redeventa incasata de statul roman este de 4% – in lei – baieti.
    De aici nu obtinem nici un gram de aur !!!
    N-ar fi mai bine o forma de colaborare prin care sa luam si noi, adica statul, un procent cat mai mare (macar 40%) din produsul final – aurul ?

Comentariile au fost inchise.