Jurnaliștii de la săptămânalul Adevărul de Seară Focșani acuză firma de distribuție Trinec Serv (a Monitorului de Vrancea), deținută de Corina Trifan, că obstrucționează apariția publicației. Potrivit acestora, motivul ar fi legat de publicarea unui articol defavorabil la adresa firmei Mavi Beton SRL, la care Corina Trifan este acționar alături de soțul său.

Pe de altă parte, Corina Trifan susține că această informație este eronată. „Fiecare este liber să scrie ce vrea. Nu am cerut nici o reziliere a contractului. Ziarele se distribuie în chioșcurile din rețea. Adevărul de Seară Focșani a publicat informații false cu privire la o firmă pe care o dețin și, având în vedere că o lege a presei lipsește cu desăvârșire, mă voi adresa avocatului să văd ce este de făcut”, a declarat proprietara rețelei.

Jurnalistul Sabin Orcan semnalează faptul că firma de distribuție Trinec a încălcat clauzele din contractul de distribuție încheiat cu săptămânalul Adevărul de Seară, lansat săptămâna trecută. „Mi se pare un abuz ca în anii ’90”, a declarat Sabin Orcan, care a ținut să sublinieze că Adevărul de Seară Focșani are „fotografii, acte și declarații care sprijină informațiile din articolul despre firma Mavi Beton”.

Într-un e-mail redactat de Corina Trifan, pus la dispoziția FreeEx de jurnalistul Sabin Orcan, aceasta spune: „Vă rog să vă puneți în situația mea… în condițiile în care dețin cea mai mare rețea de distribuție presă din Vrancea… dacă ați mai putea vinde prin propriile chioșcuri publicațiile grupului Adevărul… în condițiile în care publică articole defăimătoare nefondate, nedocumentate, pline de minciuni”.

„Considerăm că semnalul de alarmă tras de <> din Focșani, referitor la problemele legate de distributia ziarului, este îngrijorător. Istoria abuzurilor faţă de presa care a îndrăznit să-l critice pe Marian Oprişan, preşedintele Consiliului Judeţean Vrancea, are o vechime de aproape zece ani; la începutul anilor 2000 scandalul cenzurii presei de opoziție din Vrancea devenise subiect internațional. Între timp, România a devenit țară membră a Uniunii Europene, deci cu atât mai incompatibilă cu metehnele unui regim care desconsideră valorile democrației. În opinia noastră, o firmă de difuzare a presei intră sub incidenţa aceluiaşi articol constituţional (31) în care se acordă presei un statut special: obligaţia asigurării accesului cetăţenilor la informaţiile de interes public. Comportamentul unei companii care are ca obiect de activitate difuzarea de presă trebuie să respecte această prevedere constitutională, pentru că nu operează cu cizme, ci cu informaţii de interes public. Aceasta cu atât mai mult cu cât o firmă de distribuție beneficiază de facilități din partea autorităților locale, cum ar fi dreptul de amplasare de chioșcuri pe spațiul public. Dacă o asemenea firmă intervine brutal în traseul firesc al informaţiilor din motive politice sau de interes comercial, ea ar trebui să fie expusă deciziei unei instanţe“, declară Mircea Toma, preşedintele ActiveWatch – Agenţia de Monitorizare a Presei.

Citiți și: Ziarul „ADS“, interzis pe moşia lui Oprişan

zp8497586rq